POSITIONERING | MERKIDENTITEIT

Rev_Blendewell-Header-donker.jpg
 

AMBITIOUS BY NATURE

GROEIAMBITIES WAARMAKEN

Blendwell Food Group is een internationaal opererende leverancier in gemengde noten, pitten, zaden, zuidvruchten en aanverwante organische producten voor huismerken. De producten worden in eigen beheer gesourced, bewerkt, gemengd, gechololateerd, verpakt, verkocht en geleverd. De ambitieuze groep is een samenwerkingsverband tussen de bedrijven Snack Connection, Choco Support, QFN en Snack Connection GMDH.

 
 

NIEUW VERHAAL EN NIEUW GEZICHT

Vanuit de behoefte aan synergie en een meer onderscheidende handels- en inkooppositie ontstond een buy & build groeistrategie. Merknaambureau Globrands ontwikkelde de nieuwe groepsnaam waarna Revitalize werd ingeschakeld om invulling te geven aan het merkverhaal, de merkbelofte en visuele merkidentiteit van Blendwell Food Group.

 
 
 
 

INSPELEN OP VERANDERING

Trends en behoeftes in eten veranderen snel. Zo stijgt de vraag naar gezonde en organische voeding de afgelopen jaren hard. Om daar flexibel op in te kunnen spelen en een sterke marktpositie te bemachtigen is samenwerking noodzaak geworden. De Blendwell Food Group werkt aan het waarmaken van haar ambitie om marktleider in West-Europa te worden. Deze ambitie is doorvertaald in een moderne en krachtige merkuitstraling.

 
 
 
 

START VAN SYNERGIE

In 2021 is de Blendwell Food Group officieel van start gegaan. Met ruim 300 medewerkers wordt in 4 fabrieken en meerdere kantoorlokaties gewerkt aan het sourcen, verwerken en verspreiden van circa 40 miljoen kilo noten, zaden en andere biologische producten. Al in het eerste jaar blijkt de beoogde synergie ook in de praktijk te concretiseren. Perry van Otterloo, oprichter van Snack Connection en initiatiefnemer achter Blendwell Food Group, zegt over de samenwerking:


 
Revitalize heeft een corporate brand identity voor ons ontworpen waar we trots op kunnen zijn. Ik vind het een perfecte vertaling van wat ik persoonlijk ook voor ogen had. Het doet recht aan de mooie merknaam, die Globrands voor ons fusiemerk heeft ontwikkeld.
— Perry van Otterloo, oprichter Snack Connection
 
 

MEER WETEN OVER DEZE CASE?

 
green.jpg