POSITIONERING | CAMPAGNES

Revitalize website_Beeld_1a.jpg
 

WErELDWIJD MERK LOKALISEREN

WERELDWIJDE MARKTEN, LOKALE EXPERTISE

IG is een succesvolle internationale aanbieder van online trading. Met een bekroond platform biedt het merk haar klanten toegang tot de handel in aandelen, CFD's, turbocertificaten, opties en grondstoffen op meer dan 17.000 financiële markten. Eind oktober 2020 opende IG een kantoor in Amsterdam. Van hieruit geeft zij ook haar Nederlandse klanten voortaan toegang tot wereldwijde en lokale expertise, inzichten en service.

 

Revitalize website_Beeld_2.jpg
 

VAN POSITIONERING TOT CAMPAGNE

Na een pitchtraject heeft IG rebranding agency Revitalize gekozen om haar voortaan te helpen met strategische en creatieve vraagstukken in Nederland. Onze eerste opdracht was om een merkintroductie campagne te ontwikkelen waarin de voordelen van het nieuwe, lokale kantoor worden gecommuniceerd. De campagne diende aan te sluiten op thematiek waar IG Global op dat moment mee communiceerde. Het bleek een uitdagende communicatiepuzzel om te leggen. Waarbij de juiste balans tussen ratio en emotie gevonden moest worden.

 
 
 
 
 
 
 

JIJ ZIET DE KANSEN, WIJ BIEDEN DE MOGELIJKHEDEN

Aangezien de bekendheid van IG in Nederland nog relatief laag is hebben we bewust gekozen om te starten met een awareness campagne waarin de relevantie van IG duidelijk wordt. We tonen de doelgroep 'moderne ondernemers', dat wij begrijpen dat zij in hun dagelijks leven zonder ons al overal kansen zien. Maar met toegang tot 17.000 wereldwijde markten, 24/7 traden en een lokaal kantoor biedt IG deze traders de mogelijkheden en tools om die kansen om te zetten in succes.

 
 
 
 

METEN, OPTIMALISEREN EN SCOREN

Met een brede variëteit aan online commercials, display banners, social uitingen, direct mailings en digitale abri’s testen en optimaliseren we doorlopend de effectiviteit van de campagne. In een half jaar tijd hebben we een doelgroep van circa 900.000 potentiële traders bereikt met gemiddeld 11 contactmomenten per persoon. Bij IG zegt men over de samenwerking:


 
IG’s new Dutch brand campaign underlines our local approach and brings it together with our corporate identity perfectly. Revitalize has done an amazing job creating it and they’ve shown high flexibility considering the COVID-19 circumstances. So I am delighted with our new collaboration.
— Nazli Visne, Head of IG Netherlands
nazli-visne_IG.jpg
 
 

meer weten over deze case?

 
green.jpg