MERKIDENTITEIT

Revitalize website_Beeld_17.jpg
 

Werken aan de beste mondzorg

VAN TANDARTSEN VOOR TANDARTSEN

In coronajaar 2020 besloten de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde) en de ANT (Associatie Nederlandse Tandartsen) om hun krachten te bundelen. Het nieuwe fusiemerk behoudt de merknaam KNMT en is nu dé beroepsorganisatie van tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen in Nederland. De organisatie maakt zich hard richting overheid, zorgverzekeraars en andere instanties voor optimale werkomstandigheden van haar ruim 10.000 leden. Om zo de beste mondzorg voor patiënten mogelijk te maken.

 
Revitalize website_Beeld_19.jpg
 

EEN PROFESSIONEEL GELUID EN GEZICHT

Revitalize rebranding agency was eerder al verantwoordelijk voor de rebranding van de ANT. Door de onvoorziene, maar logische fusie tussen de KNMT en ANT ontstond de noodzaak voor een nieuwe visuele merkidentiteit voor het fusiemerk. Ten eerste om bij een gelijkblijvende merknaam de fusie visueel duidelijk te maken. Maar ook om het beoogde stevigere geluid van de KNMT zichtbaar te maken in een nieuwe, strakke en professionele huisstijl. Revitalize heeft de raakvlakken tussen de ANT en KNMT onderzocht en heeft het nieuwe fusiemerk vormgegeven.

 
 
 
 

KRACHTIG, MODERN EN BETROUWBAAR

In de nieuwe visuele merkidentiteit brengen we historische huisstijlelementen van beide organisaties samen in een krachtig en modern logo. Het abstracte beeldmerk symboliseert de vier mondkwadranten uit de tandheelkundige zorg. Betrouwbare blauwtinten worden ondersteund met opvallend geel en groen. Ook de website is opgefrist en kan weer jaren mee.

 
 
Revitalize website_Beeld_23.jpg
 
 

BREED OMARMD

De nieuwe visuele merkidentiteit is in april 2021 gepresenteerd binnen de KNMT. De leden zijn blij met het nieuwe geluid en gezicht. Het nieuwe fusiemerk wordt breed omarmd en is klaar om zich in optima forma in te zetten voor de belangen van haar leden en patiënten. Bij de KNMT wordt het volgende gezegd over de samenwerking met Revitalize:


 
Revitalize heeft ons geholpen met de rebranding van de nieuwe KNMT na de fusie met de ANT. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe uitstraling die past bij onze ambities. Wij kijken terug op een fijne samenwerking met Revitalize!
— Hans Scholten, Hoofd communicatie
hans_scholten.jpg
 
 

meer weten over deze case?

 
green.jpg