POSITIONERING | CAMPAGNES

KOMORI_HEADER.jpg
 

JAPANSE KWALITEIT

BETROUWBARE EN WINSTGEVENDE DRUKPERSEN

Komori is één van de grootste producenten van professionele drukpersen en drukwerk oplossingen voor de grafische industrie. Productie van de machines vindt sinds 1923 plaats in diverse fabrieken in Japan, maar Komori bedient de Europese markt vanuit haar lokale hoofdkantoor in Utrecht. Van daaruit worden klanten o.a. geadviseerd over de aanschaf, het onderhoud en vernieuwing van drukpersen voor offset drukwerk, digitaal printwerk en verpakkingen. Daarnaast levert Komori ook machines voor afwerking en oplossingen voor digitale workflows.

 

 

EUROPESE HERPOSITIONERING

Komori is een wereldmerk met producten en diensten van hoge kwaliteit. Vanwege grote en snelle veranderingen in de grafische industrie ontstond bij Komori Europe de behoefte om als organisatie digitaal te transformeren. Revitalize werd benaderd om het merk strategisch te herpositioneren in Europa. Om aansluitend aan de slag te gaan met de conceptontwikkeling en productie van een digitale communicatiecampagne voor Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje.

 
 
 
 
 
 
 

COUNT ON US

Sinds 1923 stelt het merk haar klanten al centraal en kunnen zij op hen rekenen. Op basis van de KANDO bedrijfsfilosofie streven medewerkers er continu naar om verwachtingen van klanten te overtreffen. Om altijd de hoogste kwaliteit te leveren. Deze betrouwbaarheid heeft geleid tot duurzame en succesvolle samenwerkingrelaties. Bij Komori Europe ziet men hoe snel de grafische markt verandert en met welke onvoorspelbare uitdagingen drukwerk ondernemers worden geconfronteerd. Dat Komori juist in dat soort situaties een betrouwbare partner is brengen we in beeld in de campagne. Elk kwartaal komt een andere klant terug in de brandvideo op de Komori website en deze relatie wordt in detail uitgelicht via een video-interview met deze zelfde ondernemer(s) over de samenwerking.

 
 
 
 
 
 
 

TROTS EN BEVESTIGING

Het aanschafproces van een drukpers is lang en leveranciersrelaties veranderen zelden door afhankelijkheden over en weer. Toch brengt de aangescherpte merkpositionering direct interne en externe reacties. Medewerkers zien de trots die zij altijd al voelden voor Komori vertaald in een indrukwekkende campagne en bestaande klanten worden bevestigd in hun keuze voor Japanse kwaliteit en betrouwbaarheid. Peter Minis, Marketing Manager van Komori Europe zegt over de samenwerking:


 
At Komori, we have- and still are experiencing Revitalize as a highly valued partner to strengthen our brand perception in a rapidly changing market. Their creative input and ability to capture the true essence of our company is spot-on! Very motivating for employees and inspiring to (new) customers.
— PETER MINIS, MARKETING MANAGER KOMORI EUROPE
 
 

meer weten over deze case?

 
green.jpg