INTERNE COMMUNICATIE

NLO_key_visual_def.jpg
 

TOTO SPORT & TOTO CASINO

START ONLINE KANSSPELMARKT

Met de komst van de Wet kansspelen op afstand - kortweg KOA – is sinds oktober 2021 de markt voor online kansspelen geopend in Nederland. Dit betekent dat bedrijven met een vergunning online kansspelen mogen aanbieden in Nederland mits ze voldoen aan strenge eisen. Ook aan Nederlandse Loterij is een vergunning verleend voor haar online spelmerken TOTO Sport en TOTO Casino.

 
 

INFORMEREN EN ENTHOUSIASMEREN

Na een oriëntatiefase heeft Nederlandse Loterij gekozen voor Revitalize als partner om de interne communicatie te ontwikkelen over de opening van de online kansspelmarkt en de vergunningsaanvraag voor de TOTO spelmerken. Doelstelling van het project was om internal alignment in de organisatie te creëren over de strategische plannen met TOTO Sport en TOTO Casino. Verspreid over een periode van 8 maanden kregen de 300+ medewerkers van Nederlandse Loterij regelmatig updates over de voortgang.

 
 
 
 

VOOROP IN VERANTWOORD SPELEN

Nederlandse Loterij heeft bijna 300 jaar ervaring met het aanbieden van kansspelen. Zij draagt er zorg voor dat Nederlandse spelers terecht kunnen bij een vertrouwde aanbieder door wie zij goed beschermd worden. Dit geldt voor haar loterijspellen, maar zeker ook voor TOTO Sport en TOTO Casino. In een serie video's en infographics hebben we Nathan Rutjes, als ambassadeur van verantwoord spelen, updates laten geven over de veranderingen in de kansspelmarkt en de aanpak van TOTO om haar spelers zo goed mogelijk te beschermen.

 
 
 
 
 
 

ELK KANSSPEL LEUK HOUDEN

Door de interne campagne weten alle medewerkers van Nederlandse Loterij, dat TOTO Sport en TOTO Casino er alles aan doen om spelers een veilige spelomgeving te bieden en kansspelverslaving tegen te gaan. Zo kunnen spelers op een verantwoorde manier plezier beleven aan het spelaanbod en blijft elk kansspel leuk. Door de positieve ontvangst van de communicatie binnen Nederlandse Loterij én het belang van het onderwerp is de laatste video uit de serie ook buiten de eigen organisatie ingezet om geïnteresseerden te informeren.


 
Ik schakel Revitalize meestal in voor strategische opdrachten, vragen over het merk en identiteitsvraagstukken. Ongeacht waar ik kom te werken weet ik altijd wel de weg naar Revitalize te vinden.
— Marjon van Bragt, Adviseur interne communicatie & verandering
 
 

MEER WETEN OVER DEZE CASE?

 
green.jpg