POSITIONERING | MERKIDENTITEIT | CONTENT

Revitalize website_Beeld_14.jpg
 

SPECIALISTEN IN DISTRIBUTIE

CHOOSE TO MOVE FORWARD

Will & Co is sinds 1924 distributeur van (biobased) chemicaliën, grondstoffen voor industriële toepassingen en ingrediënten voor voedingsmiddelen. Zij adviseren productiebedrijven over kwalitatief hoogwaardige grondstoffen en distribueren deze commodities en specialties.

 

Revitalize website_Beeld_15_def.jpg
 

ÉÉN STAP TERUG EN DAARNA TWEE VOORUIT

Samenwerkingspartner Active Collective benaderde ons in 2019 om samen aan de slag te gaan met de strategische herpositionering, het redesign van de visuele merkidentiteit en een sterkere online aanwezigheid van Will & Co. Een merk met weliswaar een rijke historie en eigen verhaal, maar tot dat moment was dat niet uitgeschreven. De website was daarnaast onvoldoende informatief en representatief. Een droomklus voor ons!

 
 
 
 

BEHOUDEN WAT GOED IS, VERNIEUWEN WAT BETER KAN

In twee strategische workshops hebben we met het volledige team van Will & Co o.a. het bestaansrecht, de kernwaarden en de onderscheidende kracht van de organisatie besproken en geformuleerd. Ons inzicht was dat de organisatie in haar markt altijd een unieke rol als kennispartner heeft gehad. Daarmee zijn zij de drijvende kracht voor innovatie binnen diverse industrieën. Het Will & Co merk is een synoniem voor kennisontwikkeling en vooruitgang.

 
 
 
 

KLAAR VOOR DE VOLGENDE SUCCESVOLLE EEUW

De nieuwe merkpositionering hebben we vertaald naar de merkbelofte ‘Choose to move forward’, een veelzijdige visuele merkidentiteit, fotografie, stijlvolle corporate website en industrie specifieke content. Een uitgebreide brand guideline geeft Will & Co medewerkers en derde partijen handvatten om ook in de toekomst de juiste koers te houden met het merk.


 
Vanwege o.a. ons 95-jarig bedrijfsjubileum hebben we Revitalize gevraagd om ons merk te revitalizeren. We waardeerden hun transparantie, creativiteit en professionele begeleiding. Ze stelden ons de juiste kritische vragen en wisten ons merkverhaal te vertalen naar een stijlvolle en tijdloze merkidentiteit.
— Natasja Seigers, Marketing coördinator Will & Co B.V.
Natasja_seigers_Will-co.jpg
 
 

meer weten over deze case?

 
green.jpg