CASES
een selectie van recent werk

 
icon-reshape.png
 
 
backgroundkleindef.png
cco_logo_gold_LR.png
 
 
Revitalize truly succeeded in capturing our spirit by creating an aesthetically beautiful brand identity, website and documentary. They did so with great care and attention to details.
— Michael Waterman, Managing & Artistic Director CCO
 

EEN KLASSIEK MERK HERBOREN
Het Concertgebouw Kamerorkest benaderde ons voor een strategische herpositionering, nieuwe merkidentiteit en website. Vanwege een toenemend aantal buitenlandse optredens hebben we de naam gewijzigd in het Concertgebouw Chamber Orchestra (CCO). Deze afkorting komt ook subtiel terug in het klassiek-moderne logo, waarvan de ronde vormen zijn opgebouwd uit 4 vioolsnaren. Het kleurenpalet raakt aan de kleuren van het grote Concertgebouw Orkest. De vernieuwde website is hier te bezoeken.

Voor de website hebben we daarnaast een ultra-korte docu geproduceerd. We volgen contrabassist Rob Dirksen op de laatste dag van de jaarlijkse concertreeks van de Matthäus-Passion. Een spectaculaire uitdaging, want het 3 uur durende stuk werd die dag maar liefst 2 keer gespeeld. Tel daar nog bij op dat er sprake was van 2 verschillende locaties, interpretaties, dirigenten, koren en samenstellingen van het kamerorkest... Een prestatie op topniveau. 

iconens-deliverables.png
 
 

IMPRESSIES

 
background-archive.jpg
BARTEX_logo_kader_FINAL_RGB.jpg
 
 
From the start our collaboration with Revitalize was excellent. Their communication services are true value for money. Thanks to Revitalize our company was able to take a big leap forward in terms of branding.
— Arjan van den Herik, Operational Director BARTEX
 

EEN MERK DAT JE ONTHOUDT
BARTEX is één van de dominante partijen in de Nederlandse toeristenindustrie. Ze ontwerpen, produceren en leveren souveniers, t-shirts en accessoires voor giftshops in Nederland. Met hun producten zorgen ze dat toeristen hun vakantie langer kunnen herinneren en in de vorm van geschenken kunnen delen met het thuisfront. BARTEX geschenken zijn vernieuwend qua designs en technieken, maar ze hebben tot nu (te) weinig aandacht besteed aan het eigen merk.

Na een pitchfase is Revitalize gekozen om het BARTEX merk strategisch te herpositioneren, te redesignen en activeren op de winkelvloer. Niet alleen voor de uitstraling naar retailers (hun klanten), maar ook naar de uiteindelijke consument. Zodat het merk en haar kwalitatieve producten opvallen in de winkel. Ook de nieuwe website en externe campagnes worden op dit moment door Revitalize ontwikkeld. Met als doel dat BARTEX (zoals de nieuwe pay-off luidt) "MADE TO REMEMBER" wordt. 

iconen-bartex.png
 
 

IMPRESSIES

 
bg-bartex.jpg
VUmc_logo_def.jpg
 
Thanks to this project there is something to look forward to. That is what keeps patients alive, and I know from personal experience that hope offers a lot of support and strength.
— Ingeborg, patient
 

BEHANDELKEUZES BIJ HERSENTUMOREN VERBETEREN

Patiënten met een hersentumor ondergaan tijdens de behandeling een intensieve combinatie van chirurgie, bestraling en chemotherapie. Revitalize werd door het VU Medisch Centrum Amsterdam (afdeling Neurochirurgie) gevraagd om een wereldwijd online platform voor neurochirurgen te ontwikkelen, genaamd 'PICTURE'. Dit platform zou kennisdeling mogelijk moeten maken doordat medisch specialisten er behandelresultaten kunnen vinden, uploaden, delen en vergelijken. Iets wat tot dat moment alleen op kleine schaal mogelijk was en werd gedaan. Aangezien dit verzoek buiten onze eigen 'technologische' comfortzone lag, besloten we om de digitale ontwikkelaars van Active Collective in te schakelen. Zij hebben de complexe toepassing gebouwd, die behandelbeslissingen in een online 3D-omgeving presenteert.

Active Collective vroeg op haar beurt Revitalize om te helpen bij de inzending van de case voor de Spinawards. We schreven de casetekst voor dit complexe project en produceerden een persoonlijke en ontroerende case-video. Onze inzending heeft geresulteerd in maar liefst drie nominaties en twee gewonnen prijzen: 1x zilver en 1x goud. Een succesvolle samenwerking met een maatschappelijk karakter, die leidt tot betere overlevingskansen voor patiënten met een hersentumor.

 

iconen-vumc.png
 
 

IMPRESSIES

 
bg.jpg
 
At weGrow we value growth, results and a strategic yet hands-on approach. Revitalize helped us shape and develop our new brand identity and did so in a very co-creational way. We as clients were fully involved through the strategic and creative process.
— Gernot Schwendtner, Co-founder weGrow
 

GEEN GROEI ZONDER VERANDERING
weGrow company helpt succesvolle bedrijven met groeipijnen om hun organisatie en business te schalen. Concreet helpen ze met het bepalen van je groeistrategie, het samenstellen van talentvolle teams en het uitbreiden van bedrijfsvoering naar het buitenland. Dat maakt hen letterlijk en figuurlijk grensverleggend. En daar hoort - zoals ze zelf zeiden - een 'corporate and sophisticated' merkidentiteit bij. Revitalize heeft een fris en eigentijds merk voor hen vormgegeven. Waarin de zwevende G in het logo de ambitie van hun klanten en henzelf weerspiegelt. Naast een uitgebreid brandbook hebben we ook hun pitchpresentatie ontwikkeld. Zo kregen ze een vliegende visuele start, die ook henzelf direct heeft doen groeien.

iconen-wegrow.png
 
 

IMPRESSIES

 
bg-wegrow.jpg